Een winkel (of webwinkel) komt zijn verplichtingen niet na, en nu?

Als consument wordt u door de wet beschermd. Bij de koop van goederen heeft u bijvoorbeeld recht op een deugdelijk product. De verkoper moet zorg dragen dat het gekochte goed voldoet aan de eisen die aan het goed gesteld mogen worden en u heeft garantie. Als het gekochte product binnen de garantietermijn kapot gaat, of het niet voldoet aan redelijke verwachtingen, is het product ondeugdelijk. U heeft recht op herstel van het product, of wanneer dat niet mogelijk is, op vervanging. Vaak gaat het op dit punt mis. Veel verkopers weigeren garantie, herstel of vervanging. Indien u er niet uitkomt heeft u als consument het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Dit houdt in dat u de koopovereenkomst beëindigt, het product terug moet geven en u het aankoopbedrag (deels) terugkrijgt. Een jurist kan u adviseren welke stappen u het beste kunt nemen wanneer u een conflict heeft met een verkoper of fabrikant.

Stel uw vraag

Neem direct contact op met de Omnius intakebalie via 088 - 629 00 39 (3 cpm)
of stel uw vraag via de website.

« Terug | In categorie: Aansprakelijkheidsrecht