De leverancier komt de afspraken niet na. Wat kan ik doen?

Niet nakoming van een overeenkomst kan voor problemen zorgen. U kan en mag de leverancier aanspreken op de niet-nakoming en eisen dat de overeenkomst conform afspraak wordt nagekomen. Door de niet-nakoming pleegt de leverancier wanprestatie. U moet de leverancier een laatste waarschuwing geven in de vorm van een ingebrekestelling. U geeft de leverancier een termijn waarbinnen de leverancier alsnog kan presteren. Na die datum is de leverancier in verzuim. Als het verzuim intreedt, heeft u recht op rente, schadevergoeding of kunt u de nakoming via de rechter afdwingen.

Een contractspecialist kan u bij al deze stappen van dienst zijn. Wacht nooit te lang met het inschakelen van een jurist. De niet-nakoming kan u hoge kosten opleveren. Door snel te reageren voorkomt u (verdere) moeilijkheden.

Stel uw vraag

Neem direct contact op met de Omnius intakebalie via 088 - 629 00 39 (3 cpm)
of stel uw vraag via de website.

« Terug | In categorie: Contractenrecht